2018-07-10

Trečias Žingsnis

Skirtumas tarp realybės ir vaizduotės

Realiu laikau tai, kas iš tiesų yra ir nedingsta, net jei liaujiesi tuo tikėti ar įsivaizduoti.
Užmerk akis. Įsivaizduok, kad laikai šaukštą. Įsivaizduok jo formą, dydį, svorį, temperatūrą, palaikyk rankoje ir pajusk tą įsivaizduojamą šaukštą kiek gali detaliau.

Atsimerk;

Ar yra šaukštas čia, realiame gyvenime?
Kaip tu pamatei, kad nėra šaukšto?
Kas atsitiko šaukštui?
Ar jis dingo, ar niekuomet neegzistavo?

Pastebėk, kad nebuvo jokio “bum” ir jokių ryškių šviesų mirksėjimo akyse kuomet lioveisi įsivaizduoti šaukštą.

Prisimink tai, - pokytis nėra kažkas daugiau nei tai, tai tiesiog įsitikinimo, laikančio iliuziją, išnykimas.

Apsidairyk kambaryje ir pastebėk, kas yra realu. Kas čia yra dabar? Pastebėk daiktus, pastebėk spalvas, garsus, apsižvalgyk kambaryje. Jeigu manai, kad šis pasaulis nerealus, sulygink jį su įsivaizduojamu kambariu.

Sekantis pratimas:

Užmerk akis ir įsivaizduok, kad esi virtuvėje. Tiesiog vizualizuok ir apsižvalgyk aplink, pastebėk, kur padėti daiktai? Pastebėk erdvę, kaip tai jaučiasi? Atidaryk šaldytuvą, patikrink spinteles. Ar yra kvapai? Kokia temperatura, šviesos ryškumas?

Pastebėk kaip vaizduotė sukuria paveikslą ir tas paveikslas gali sukelti jausmus ir susitraukimus - išsiplėtimus, minčių istorijas ir stiprius pojūčius.

Atsimerk ir pamatyk, kad visa tai vyko vaizduotėje.

Nueik į virtuvę ir pažiūrėk į tuos pačius daiktus, kuriuos matei įsivaizduojant, kaip skiriasi tų pačių dalykų įsivaizdavimas ir patyrimas? Ar virtuvė vaizduotėje ir patyrime yra tas pats?

........
Susikoncentruok į “aš”, - atskirą, individualią esybę, - ar tai vaizduotėje, ar tikrovėje? Ar yra kažkas čia ir dabar ką gali pavadinti “aš”?

Jeigu pasakyčiau, kad Senis Šaltis yra realus, ar tu jį pamatytum kambaryje? Ar matai skirtumą tarp realaus ir įsivaizduojamo?

“Aš” yra įsivaizduojamas. Tu gali paieškoti realaus “aš”, bet ar jis gali būti rastas? Pažvelk į kiekvieną pojūtį - ar gali surasti tame “aš” ? (ar yra “aš” liečiant, uodžiant, ragaujant, žiūrint ar klausant?) Ištirk tai kiekvienam pojūčiui.

Ar yra kontroliuojantis/ valdytojas galvoje? Jeigu taip, tai kaip tuomet jis kontroliuoja kūną?
Ar yra “aš”, jei to “aš” neįsivaizduoji?


-1-  -2-  -3-  -4-  -5-  -6-

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą